CHALLENGE & RESULTS   Haití, Vodoo, Black Magic, Corruption and Child Trafficking. A private detective, Max Mingus, is willing to go deepest down all the mysteries in this novel with film noir references.  Penguin Books UK commissioned me to carry out the art for the cover, spine and back of this book, belonging to the Penguin Picks collection. The inspiration comes from the wooden masks worn by African tribes in their ceremonies, rites and celebrations around their gods and spirits. This mask, almost symmetrical, is made up of multiple and small details, equal to the clues that Max Mingus must gather, which together, tell us about the protagonists, the place, the facts and the objects that give life to this thriller of police suspense.  The general atmosphere is inspired on Francisco Goya engravings, such us "Los caprichos", “Los proverbios” and “Los desastres de la guerra” strongs imagens full of symbolism and disturbance. The technique used for this design was wood engraving, a traditional technique that highlights the harshness of form and color, similar to what has been achieved in African masks.  —  DESAFÍO & RESULTADO   Haití, Vodoo, magia negra, corrupción y tráfico de niños. Un detective privado, Max Mingus, está dispuesto a llegar al fondo de un oscuro misterio en esta novela con toques de cine negro.  Penguin Books UK me encargó el desarrollo del arte para la portada, lomo y contraportada de este libro, perteneciente a la colección Penguin Picks. La inspiración proviene de las máscaras de madera usadas por tribus africanas en sus ceremonias, ritos y celebraciones en torno a sus dioses y espíritus. Esta máscara, casi simétrica, está conformada por múltiples y pequeños detalles, iguales a las pistas que Max Mingus debe reunir, las que en conjunto, nos hablan acerca de los protagonistas, el lugar, los hechos y los objetos que dan vida a este thriller de suspenso policial.  La atmósfera general está inspirada en las series de grabados De Francisco Goya “Los Caprichos”, “Los Proverbios” y “Los desastres de la guerra” cargadas de simbolismo y perturbación. La técnica usada para este diseño fue el grabado en madera, una técnica tradicional que resalta la crudeza de la forma y el color, similar a lo logrado en las máscaras africanas.
3.jpg
4.jpg
5.jpg
13.jpg
16.jpg
14.jpg
15.jpg
prev / next